Страница 1 от 1

Един ефектен трик

МнениеПубликувано на: 31 Авг 2011, 06:10
от apostol
През 1930 година „Red Rock Cola” за първи път наема спортист за реклама на продукта си- това бил бейзболистът Бейб Рут.
Формулата се оказала успешна и от тогава насам, много фирми наемат известни личности - спортисти, певци и актьори, за да рекламират продуктите им. Някои спортисти дори печелят повече от договори за реклама, отколкото от състезания.

Когато компаниите избират звездата, която ще рекламира продукта им, те вземат под внимание много фактори като атрактивния външен вид, интелигентността, имиджа.

Изследвания показват, че цената на акциите на една компания се увеличава средно с 1% на тримесечие, след като е обявен договор с известна личност, а продажбите скачат със средно 4%. Последните нарастват още повече, ако спортистът междувременно постигне успех като олимпийска титла и пр.

Има знаменитости като Том Ханкс и Дензъл Уошингтън например, които почти всеки харесва, а в общественото мнение не съществуват негативни нагласи за тях. Те са златна мина за компаниите, защото всеки иска те да рекламират неговия продукт. Други като Линдзи Лоън, Парис Хилтън и напоследък Тайгър Уудс не се славят с много добро реноме и компаниите не искат да рискуват с тях.

От Investopedia посочват 6 известни личности, които бяха избрани от големи компании и това се оказа много печеливш ход:

Майкъл Джордан

През 1984 г. Nike подписва договор с Майкъл Джордан, което се оказва най-успешната рекламна кампания в историята. Те подписват преди Джордан да започне да играе в NBA. Той току ще е излязъл от колежа и Nike му предлага 500 000 долара плюс собствена линия маратонки.
The Jordan Brand днес е дъщерна компания на Nike, която донесе печалба от 1 милиард долара за 2009 г. Тази сума представлява около 5% от всички приходи на компанията.

Мария Шарапова

Тя за първи път прикова вниманието към себе си, когато беше само на 17 години и победи Серена Уилямс във финала на Уимбълдън. Шарапова е спечелила 16 млн. долара в кариерата си от тенис и много повече от реклама.
През януари 2010 г. тя поднови контракта си с Nike, който е на стойност от 70 млн. долара за следващите 6 години. Това е най-печелившият договор за жена- спортист.
Тя е най-добре платената спортистка в света вече 7 поредни години. За 2010 г. Шарапова е заработила 25 милиона долара, докато номер 1 в тениса в момента Каролин Вознячки е спечелила 12.5 милиона.
Освен Nike, Шарапова рекламира още Canon, Motorola, Colgate, Palmolive, Prince, Tiffany и Evian.

Уилям Шатнър

Канадският актьор е рекламно лица на Priceline. Компанията бе изправена пред трудни времена след терористичните атаки от 11-ти септември, но реши да промени имиджа си, като наблегне на хотелите, вместо на самолетните пътувания. Говори се, че Шатнър е направил стотици милиони долари от сделката си с Priceline от тогава насам.

Джъстин Бийбър

Между май 2010 и май 2011 Джъстин Бийбър е спечелил 53 милиона долара. От тях 40 милиона долара са от турнето му, а 13 милиона идват от реклами и продажба на музика. Той рекламира лак за нокти One Less Lonely Girl - марка, която се продава само в Walmart. Няколко седмици след като Бийбър стана рекламно лице, лакът бе изкупен в над 3000 магазина.

Той рекламира и Proactiv, която произвежда продукти срещу акне. За тези реклами той е получил между 12 и 15 милиона долара за година. В първия ден на сделката клипът на Бийбър за Proactiv бе свален 125 000 и гледан 500 000 пъти в YouTube. Марката се рекламира и от други известни музиканти като Джесика Симпсън, Кейти Пери и Аврил Лавин.

U 2

През 2004 г. група U2 станаха рекламни лица на iPod. Продуктът бе рекламиран още от Black Eyed Peas и N.E.R.D.
72 часа след обявяването на привличането на U2 акциите на компанията достигнаха 52-седмичен пик. Сингълът на U2 Vertigo бе пуснат първо на iTunes. U2, които рядко стават рекламни лица, не са получили пари за песента, но са получили достъп до нова, по- млада публика.

Анджелина Джоли

Джоли е най-високоплатената актриса в Холивуд. По-рано тази година, в луксозната модна къща на Louis Vuitton тя стартира кампанията Core Values. Джоли ще спечели 10 милиона долара за кампанията, която ще продължи 18 месеца.

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ